woensdag 14 september 2016

Home cursus

Afgelopen weekend heb ik de HOME cursus gevolgd van Princess Hotel Collection. Dit is het handboek voor het gastvrijheidsprogramma.

Deze cursus was in Princess Hotel Amersfoort. Dit was erg leuk omdat ik het wel interessant vond om een ander Princess hotel ook te zien. Het begon om 9:30 s´ochtends en ik en mijn 3 andere collega´s die deze cursus ook deden waren natuurlijk ruim optijd. We werden ontvangen met een lekker bakje koffie, en toen kon de dag beginnen !

De cursus ging vooral over hoe de organisatie structuur tot stand is gekomen en hoe Princess hotel collection van zijn gasten zijn ambassadeurs maakt.

De MISSIE: Wij zijn een professioneel team dat door een onderscheidende HOME gastvrijheid van iedere gast een ambassadeur maakt!

Dit willen de bedenkers en het management van Princess hotel Collection bereiken. Home staat natuurlijk ergens voor. Om te weten waarvoor zouden we het even moeten ontleden.

HO: Hoffelijke omgangsvormen
M: meer vragen
E: Emotie

Wij willen ons graag onderscheiden en een 9+ organisatie worden.

HO: wij begroeten elke gast met een glimlach
  - Wij bieden overal hulp en oplossingen
- Wij zijn elegant in ons taalgebruik.

dit zijn enkele voorbeelden.


M: Hoe was u reis?
Heeft u goed geslapen?

E: Wat fijn dat u voor PHC kiest!
klacht: wat vervelend voor u !


kortom, een korte uitleg van het home gastvrijheidsprogramma.

1 opmerking:

  1. Dat is handig, wellicht wil je dat voor de klas ook even uitleggen want ik ken deze benadering nog niet. Zo leer ik ook weer eens wat van jou!

    BeantwoordenVerwijderen