vrijdag 11 september 2015

Doei Van der Valk!

Zo het eerste schooljaar zit er echt op, en we eindigen dit natuurlijk op het bedrijf. Aangezien het eerste schooljaar eigenlijk al een tijd voorbij was door de zomervakantie. 3 weken geleden had ik mijn laatste werkdag bij Van der Valk Hotel Zwolle. Dit was een soort mijlpaal gevoel voor mij. Je leeft naar zo'n moment toe.

Ik heb een fijn leerjaar gehad bij van der valk hotel zwolle. Ik heb er veel geleerd en veel kennis opgedaan. Dit leerjaar heeft sowieso mijn kijk op de horeca veranderd. Misschien wel in negatieve zin. Ik ben zo anders gaan kijken naar mijn toekomst beeld. Ik ben erachter gekomen dat ik mezelf niet op de werkvloer zie staan tot m'n 67 levensjaar. Ik wil meer, meer leren en hoger op komen. Deze opleiding geeft me een diploma en daar ga ik ook zeker voor. Maar ik denk niet dat ik het hierna erbij laat. De horeca bied op dit opzicht voor mij nog geen toekomst.

Niet te min, vind ik de horeca ongelovelijk leuk werk waar ik zeker wel plezier in heb. Wat ik vooral bij van der valk heb geleerd is werken. Gewoon domweg hard doorwerken. Dat zat opeen gegeven moment in je routine. Ik vond het leuk om in een groot team te werken. Je leert hierdoor hoe je een plek in de groep moet veroveren. In het begin had ik daar erg moeite mee maar mede door mijn collega's heb ik zo'n leuk leerjaar gehad. Ik zie ze nog vaak en ik voel me nog steeds een toekan-werknemer.

Ik zie mezelf nog niet zo gauw terugkomen naar van der valk als medewerker bediening. Ik zou dan een stapje hoger willen. Maar in zo'n groot team is het heel gevaarlijk zoiets naar voren te brengen. Mensen zijn snel jaloers en daarom heb ik geprobeerd me het hele jaar op de achtergrond te houden.

Al met al, een geslaagd jaar. Veel geleerd en dit kan ik allemaal zeker in de toekomst nog gebruiken.

1 opmerking:

  1. Dat heb je ook goed gedaan. Nu schakelen en gas geven in kwaliteit, diepte van kennis en gastheerschap.

    BeantwoordenVerwijderen