zaterdag 12 september 2015

Nieuwe leerplek

De eerste 2 weken van het nieuwe leerjaar zitten erop. 1 september ben ik begonnen op mijn nieuwe leerplek, Mercure hotel Zwolle. Dit bedrijf heb ik leren kennen door een aantal vrienden, kennissen en oud collega's zij hadden hier allemaal al gewerkt. Ze zeiden Mercure is een heel leuk bedrijf, dus ik ging solliciteren en werd in februari al aangenomen.

Nu ben ik 2 weken werkzaam bij Mercure. De eerste dag bij Mercure was ongelofelijk wennen. Dit is zo'n groot verschil met Van der Valk! Ik moest weer even in een soort 'chill' stand komen. Dat klinkt natuurlijk niet goed, maar ik hoefde opeens niet meer op mijn tenen te lopen. Bij valk stond er altijd zo'n druk om te presteren op je en bij Mercure merk ik dat het meer om het leergebied gaat.

Mijn eerste werkdag begon om 7 uur s'ochtends, jeetje wat vroeg dacht ik. Maar op zich mocht ik niet klagen want op mijn rooster stonden bijna alleen maar tijden van 5:00 beginnen. Ik moest me aanpassen aan een nieuw ritme, dat ging me wel goed af. Ik ben er nu bijna aan gewend dat ik soms om 3:45 op moet staan, al denk ik dat die tijden nooit zullen wennen haha.

De werksfeer bij Mercure is heel fijn. Ik heb leuke collega's leren kennen. Ik ben veruit de jongste werknemer bij Mercure. Iedereen die daar werkt is rond de 40 jaar. Dat is nogal een verschil vergeleken mijn vorige werkplek. Hier moest ik wel even aan wennen, maar iedereen deed gelijk heel aardig tegen me waardoor ik me al snel op mijn gemak voelde.

Het is over het algemeen veel rustiger bij Mercure dan bij Van der Valk. Maar dit geeft mij wel de kans om meer te leren en om meer aandacht aan gastvrijheid te schenken. Bij Mercure hebben we ook drukke dagen, maar je komt thuis met het gevoel: oh, het was druk! Bij Van der Valk kwam ik thuis met het gevoel: oh, ik heb weer lopen rennen. Ik ben dan ook veel minder vermoeid bij mijn nieuwe baan, wat natuurlijk veel fijner werkt. En ik word er ook heel gemotiveerd van omdat ik gewoon meer tijd heb voor gasten.

Een fijn begin!

1 opmerking:

  1. De basis ligt er om stappen te maken. Nu niet inkakken en lui worden. Stel vragen, wees nieuwsgierig en leer. Iedere dag iets leren is een mooie uitdaging.

    BeantwoordenVerwijderen