donderdag 28 juli 2016

Zalen zetten op de banqueting

Boven op onze Banqueting afdeling bij Mercure hotel Zwolle, moeten er natuurlijk ook geregeld zalen worden gezet voor al onze zakelijke gasten. Dit doe je na de hand van de afspraken die er zijn gemaakt met de gasten. Deze afspraken gaan vooral over hoe de zaal eruit moet zien en welke benodigdheden er in de zaal aanwezig moeten zijn.

Zo kwam er van de week een aanvraag binnen van een bedrijf dat een examen wou afnemen in een van onze vergaderzalen. Deze aanvraag werd geaccepteerd, en ik mocht de zaal zetten.

Ik begin altijd met alle stoelen uit de opberghokken te slepen, dan heb je het zwaarste werk maar vast gehad! En daarna Zet ik de tafels op de juiste plekken.

De tafels zijn allemaal inklapbaar, dat maakt het wat makkelijker om ze te verplaatsen.
Deze opstelling heet: schoolopstelling.



Later die dag kreeg ik een aanvraag voor een caberet opstelling, voor ongeveer 40 tot 50 personen.
Deze zaal mocht ik ook zelf zetten en het was best wel een klus.

Dit was het eindresultaat:



Ik vind zalen zetten niet erg om te doen, omdat je het lekker in je eigen tempo kunt doen. Maar ik vind het wel een beetje saai om het de hele dag te doen. Als je een drukke dag hebt op de zalenafdeling kan het zijn dat je ongeveer elke zaal opnieuw moet zetten. En dat zijn er soms 16 stuks in totaal. Daar ben je dan echt heel lang mee bezig, en dan is het wat minder leuk. Maar goed... het moet gewoon gebeuren!

2 opmerkingen: