vrijdag 23 december 2016

De Dikke Tinne PHE

Princess hotel in Epe heeft ook een ontzettend gezellige bar. Genaamd ´De Dikke Tinne´. Deze bar is s´avonds vanaf 8 u geopend voor een gezellig drankje en zit direct naast ons bowlingcentrum. Dit sluit natuurlijk ontzettend goed aan omdat de gasten altijd wel een lekker drankje willen doen na en tijdens het bowlen. In onze bar staat meestal onze barvrouw Lara. Af en toe hebben we wat besloten feesten die in de bar worden gehouden. Hier sta ik dan ook wel is op. Dit is erg leuk en biedt ook afwisseling tijdens het werk.

Toen ik afgelopen zomer bij Princess hotel begon hoorde ik dat de bar de dikke tinne heet. Ik zei tegen mijn leidinggevende;;´ Wat grappig, het is vandaag het Dikke Tinne festival!´. Niemand wist blijkbaar waarover ik het had. Dus zo ging ik is haarfijn voor mijn collega´s uitzoeken wat het nou precies inhield. Het is toch een super goed idee om zo´n evenement te koppelen aan je bar?

De Dikke Tinne, ook wel bekend onder de naam St. Lucia was een kasteel in Hattem. Dit kasteel was eigendom van de hertog van Gelre. In 1404 werd er voor hem een kasteel gebouwd met muren van 7 meter dik. Dit werd gebouwd op het Tinneplein. Dit zijn de dikste kasteelmuren van heel Nederland. In 1580 kwam het kasteel in handen van de Spanjaarden, maar het volk verdreef hun. Later werd het kasteel opgenomen door de stad die het kasteel sloopten en maar 1 deel lieten staan. Hier zit nu het restaurant ´Het Spookhuis´ gevestigd. De contouren van dit kasteel zijn nog steeds zichtbaar.

Hieraan heeft Hattem een speciale monumenten dag aan gekoppeld. Een echte feestdag in Hattem waar elke keer masaal mensen op af komen. Nu het idee om dit aan elkaar te koppelen. Hier ga ik nog nader over vergaderen met het andere personeel om te kijken of dit mogelijk kan zijn.


1 opmerking: